Σημειώσεις12/03_#1

Τι είναι φυσικό;

Τι είναι φύση; Τι είναι περιβάλλον; Δυσδιάκριτο το φυσικό από το τεχνητό

ΟΡΙΣΜΟΣ: Ό,τι μας είναι εξωτερικό και πρότερο

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: αυτό που μας περιβάλλει είναι το κανονικό για εμάς

παραδείγματα: παιδιά μεγαλωμένα στην πόλη  παιδιά μεγαλωμένα στο ύπαιθρο. Οι προσλαμβάνουσες τους διαφέρουν

κάτοικοι νησιών: ο χώρος τους είναι απόλυτα διακριτός. Τα όρια είναι η θάλασσα, στοιχείο αντίθετο της ξηράς. Το νησί δεν έχει υλική συνάφεια με αυτό που βρίσκεται δίπλα του. Άλλου είδους σύνορα, όπως τα σύνορα μιας πόλης ή μεταξύ των χωρών δεν είναι τόσο ευκρινώς αντιληπτά.

Περιοχές που έχουν το παραπάνω στοιχείο νησιού: Quiet areas, πάρκα πρασίνου

Η αρχιτεκτονική φτιάχνει ενδιάμεσα περιβάλλονται για τον άνθρωπο

Ο άνθρωπος ονοματίζει, άρα κατακερματίζει, τα βάζει όλα σε μια σειρά (Πρώτη Κατοχή των Αντικειμένων– ονοματισμός τους από τον Αδάμ)

Ο άνθρωπος έχει πλέον τη δυνατότητα να στέκεται απέναντι από τα πράγματα, έξω από αυτά.

Αρχέτυπος χώρος: Μητρα

Με την εξέλιξη της επιστήμης: Διαχωρισμός Σώμα- Εγώ

Καθιέρωση με τον Καρτέσιο

References: Transhumanism, Extropicos, Rey Kurzweil

Μήτρα: Δαιμεσολαβημένη σχέση

Αρχιτεκτονική: Διαμεσολαβημένη σχέση με τον κόσμο

Με τν εξέλιξη των μέσων- αύξηση των απαιτήσεων απο το κατάλυμα

Με την συνεχή αναζήτηση του τί προστατεύουμε από τον έξω κόσμο- διαρκής αναζήτηση της αρχιτεκτονικής.

σώμα – ρούχα – αρχιτεκτονική

ρούχα: ο πρώτος χώρος κατοίκησης, κινούμενο κατάλυμα

το σώμα ως κατάλυμα του εγώ: προκειμένου να κατοικηθεί  το εγώ έχει άρα τη δυνατότητα κάπου αλλού να πάει.

ιατρικοί: χειρουργούν το σώμα, όχι το εγώ.

references: Stelarc, cuborg

ζωγράφος–> φωτογράφος, μάγος φυλής–> χειρούργος

Ποιο είναι το όριο του εγώ? – ως αρχιτεκτονική κατοίκηση

Για ποιον δουλεύουν οι αρχιτέκτονες?- αν το εγώ είναι ο κώδικας (DNA)

Πολλά γνωστά δίπολα της αρχιτεκτονικής γίνονται αντικείμενο επαναπροσδιορισμού  Ανοιχτό-  κλειστό

Δημόσιο- Ιδιωτικό

οι ανάγκες και οι κοινωνίες αλλάζουν ανάλογα με τα κοινωνικά εγώ

— αν δεν θέλαμε να αλλάξουμε συνήθειες, δεν θα προσπαθούσαμε και επιτυγχάναμε να αλλάξουμε τα μέσα για α μπορέσουμε να τις αλλάξουμε–

αν η αρχιτεκτονική είναι ο χώρος κατοίκησης του εγώ- προσαρμογή στο είδος εγώ του σήμερα- πως σχετίζεται η αρχιτεκτονική και το εγώ με το σήμερα?

πόρτα- παράθυρο- οθόνη

Παράθυρο: window= wind (αέρας) + auge (όραση)

ΟΘΌΝΗ: επιτρέπει είσοδο και έξοδο πληροφορίας. Γνωρίζει αυτό που συμβαίνει οπουδήποτε. Αντικαθιστά την παλαιά Εστία

Η αρχιτεκτονική οφείλει να γνωρίζει σε ποιόν απευθύνεται και για ποιον λειτουργεί ως διαμεσολαβητής

“Γιατί δεν γράφονται πια μανιφέστα για την αρχιτεκτονική?”

Γράφονται, αλλά είναι τόσο συχνά, όσο γρήγορη είναι η εξέλιξη της σημερινής κοινωνίας

Συμπίεση χρονικής διάρκειας

Καμιά φορά χρειάζονται παύσεις?

Ζήτημα η σημερινή επιδίωξη της ταυτοχρονίας

Ενδιάμεσος χώρος μέσων- είναι άμεσα- μέσα στα οποία έχω ξεχάσει την έννοια του μέσου

Leave a comment